Det är skönt att vara tillbaka

Sverigevänner,
Jag är tillbaka. Efter ett halvårs frånvaro från partiet och politiken känns det riktigt roligt att vara tillbaka hos er. Jag har saknat er. Jag har inte saknat att svara på samma frågor gång på gång i intervjuer. Jag har inte saknat resandet och flängandet hit och dit. Men jag har saknat er, att vara ute bland er och känna att vi delar stoltheten över allt vi åstadkommit tillsammans. Det går nämligen riktigt bra för den sverigedemokratiska rörelsen nu. Omkring var femte svensk säger sig vilja rösta på SD om det vore val idag. Vi närmar oss med stormsteg vårt delmål att bli landets näst största parti.

Det verkar svårt för de sju partierna i decemberöverenskommelsen att stoppa oss, trots att de gör sina försök. Alliansen med Moderaterna i spetsen kommer nu med utspel om det organiserade tiggeriet. För ett år sedan, när SD ville stoppa det organiserade tiggeriet, lät det annorlunda från de borgerliga partierna i riksdagen. Medan de nu syltat in sig i DÖ-härvan stärks vår roll som Sveriges enda oppositionsparti. Väljarna är inte nöjda med sakernas tillstånd i Sverige. De är inte nöjda med den oansvariga hanteringen av skattemedlen som de arbetar hårt för att betala in till vår gemensamma välfärd. De är inte nöjda med den utbredda otryggheten. De är definitivt inte nöjda med att politikerna de röstat fram sätter sig i knäet på varandra istället för att genomföra den politik de utlovade inför valet.

SD fortsätter däremot att ta ansvar. Vi visar väljarna att det finns alternativ, att Sverige kan prioritera annorlunda och komma på fötter igen. Vi visar att vi vill satsa på jobben i industrin, där många människor får sin inkomst och där Sverige tjänar pengar på exporten. Vi visar att det går att återupprätta vår välfärd samtidigt som man hjälper många människor som är på flykt ute i världen. Allt fler av de svenska väljarna ser vad vi vill göra för förändringar och allt fler tror att vi kan förändra Sverige till det bättre.
Tack för att ni höll ställningarna medan jag var borta, Sverigevänner.
Jag är glad att vara tillbaka!

Jimmie Åkesson

Senast ändrat: 26 maj 2015