Donera

Det brukar sägas att Sverigedemokraterna inte är som andra partier. Det stämmer – och det är inte heller något som vi försöker vara. Vi är per definition Sveriges snabbast växande folkrörelse, med fler än 35 000 medlemmar över hela landet.

Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn. Det betyder, mycket kortfattat, att vi tror på eftertanke, varsamt framåtskridande och sunt förnuft, att vi vill se ett samhälle som tar ansvar även för de svagaste medborgarna samt att vi ser nationen som en självklar grund att bygga ett samhälle på. Vi ser oss som en del av den socialkonservativa idétradition som har skapat grunderna för det moderna Sverige. Våra värderingar är det som bär vår rörelse framåt, som skapar en röd tråd genom allt vi gör och som hjälper oss att fatta genomtänkta beslut för en politik som håller ihop. Grunderna för Sverigedemokraternas syn på människan, samhället och politiken finns samlade i vårt principprogram, läs gärna det om du inte redan har gjort det.

Vi har hunnit fylla 35 år som parti. Vägen från grundandet till idag har inte varit spikrak. Vi var länge ensamma om att varna för de problem som de andra partierna skapat. Vi varnade för framväxten av utanförskapsområden, ökningen av grova sexualbrott, organiserad brottslighet, människohandel, hedersvåld, religiös extremism och skenande migrationskostnader – samtidigt som välfärden tillåtits haverera.

Sverigedemokraterna är idag det enda partiet som på riktigt kan möjliggöra en annan utveckling för Sverige. Till skillnad från alla de andra partierna vågar vi ifrågasätta och visa på transparens även när det blir obekvämt. Vi styrs inte av fackförbund, intresseföreningar eller journalister och kan därför göra det vi själva tror är bäst för Sverige. Det är viktigt för oss att våra politiska förslag är väl genomarbetade, genomförbara och hållbart finansierade. Vi ogillar kortsiktiga lösningar, ytliga utspel och valfläsk. Våra förslag är genuina och vi kan därför stå för dem, oavsett hur de politiska vindarna blåser eller vad som sägs i media. Framför allt är det förslag som vi genuint menar kan ge vårt land en bättre välfärd, trygghet och sammanhållning.

Du som medlem, sympatisör eller generellt engagerad i att vilja förändra samhällsutvecklingen, du kan också vara en del i att vi växer oss större genom att stötta vårt politiska arbete med en ekonomisk gåva. Alla ekonomiska medel vi får in går oavkortat till partiets arbete för ett bättre Sverige. Och ingen donation är för liten, många bäckar små som det brukar heta. Och som en uppmuntran – alla som lämnar en donation får ett tackkort av Jimmie. Och de som väljer att donera större summor har möjlighet att få en gåva, som ett tecken på vår uppskattning. Tillsammans kan vi förändra – på riktigt!

Vänligen notera att vid donation till partiet är det av största vikt att lämna namn samt kontaktuppgift. Sverigedemokraterna behöver spara och behandla personuppgifter om dig, för att kunna redovisa donationer i enlighet med Kammarkollegiets krav om insyn och redovisning av intäkter. Vi kommer självklart att hantera dina uppgifter med sekretess och i enlighet med GDPR.

Swish
Swish-konto 123 006 99 63

Via bankkonto
Clearingnr. 8169-5
Konto 914 039 381-1

Via bank- eller plusgiro
Bankgiro: 5308-3218
Plusgiro: 234565-0

Internationella pengaöverföringar är:
BIC: SWEDSESS
IBAN: SE84 8000 0816 9591 4039 3811

Kontoinnehavare: Sverigedemokraterna, 802018-1791
Adress: Box 20085, 104 60 Stockholm

Uppge alltid fullständigt namn samt telefonnummer under ”meddelande” vid donation till partiet.