Ledig tjänst: Ekonomichef

Övergripande om partiet

Sverigedemokraterna är ett parti som eftersträvar ett samhälle byggt på trygghet och samhörighet. 2010 skrev vi historia genom vårt riksdagsinträde, följt av ständigt ökande opinionssiffror. Att vara en del av den sverigedemokratiska rörelsen innebär att man är delaktig i en unik, sammanhållen organisation, vars yttersta syfte är att skapa ett bättre Sverige.

Om tjänsten:

Vår nuvarande ekonomichef kommer efter valet i höst att gå vidare till andra uppdrag och vi söker därför dennes efterträdare.

Ditt uppdrag som ekonomichef innebär att du har det övergripande ansvaret för praktisk hantering och redovisning av partiets ekonomi, men också att du aktivt medverkar i planering, styrning och uppföljning av verksamheten tillsammans med ledningsgruppen. Du förväntas självständigt driva och utveckla ekonomifunktionen och dess medarbetare. I ditt ansvar och dina arbetsuppgifter ingår till exempel: avstämningar, ekonomistyrning, samt upprättande av årsbokslut, men även mera strategiskt arbete såsom att utveckla och driva en budgetprocess och att utforma våra framtida finansiella strategier. Utöver detta ska du även stötta assistenten med sedvanligt löpande ekonomiarbete såsom bokföring, reskontran och löner.

Dina kvalifikationer:

Vi söker dig som har en dokumenterad flerårig erfarenhet av både operativt och mer strategiskt självständigt ekonomiarbete. Akademisk examen, eller annan högre utbildning inom ekonomi/redovisning är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i Excel. Att ha arbetat med ekonomi- och löneprogram från Hogia är meriterande.

För att passa för tjänsten behöver du ha ett gott siffersinne och vara både administrativt och analytiskt lagd, samt ha en god och pedagogisk kommunikationsförmåga. Självfallet delar du Sverigedemokraternas värderingar.

Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. Angivna referenser kommer inte att kontaktas utan ditt godkännande.

Placeringsort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Säkerhetsprövning:

Viktigt att veta är att samtliga anställningar vid Sverigedemokraternas riksdagskansli omfattas av säkerhetsprövning. Säkerhetsprövningen äger rum före anställning kan ske och omfattar en personbedömning, inhämtande av anställnings- och utbildningsbevis samt referenser. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt 17 § säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsklassade anställningar omfattas utöver säkerhetsprövningen även av en registerkontroll.

Ansökan:

Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Ansökan ska innehålla personligt brev och meritförteckning. Märk mejlet med ”Ekonomichef”.
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.ekonomichef@sd.se

Du kan även skicka ytterligare frågor du har om tjänsten till den adressen. Nämn i så fall ”Fråga” i ämnes-raden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Senast ändrat: 26 april 2018