Vi på Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning söker just nu en till medarbetare som vill arbeta med våra kanaler i sociala medier.

På avdelningen arbetar vi brett med allt från text och bild, till formgivning, fotografering och arrangemang av större publika event. Vi är ett tätt sammansvetsat gäng som inte bara delar ett intresse för politik och samhälle, utan också har en öppen och resultatinriktad internkultur där vi alla hjälps åt för att lösa de uppgifter och göromål som behöver uträttas.

Vi har många planer, idéer och förväntningar på hur partiets kommunikation framöver ska utvecklas – men för att det ska bli möjligt behöver vi bli fler.

Den vi söker kommer att arbeta med partiets kanaler på bland annat Facebook, Youtube och instagram, sköta såväl nyhetsbevakning som analys och nyhetsvärdering. Då det ibland händer att många saker sker samtidigt behöver du vara stresstålig och kunna arbeta dynamiskt.

Du bör kunna uttrycka dig felfritt i skrift och ha en förståelse för hur det politiska landskapet är utformat. Kunskaper i grafisk formgivning och bildredigering är ett plus.

Vi ser det inte som ett hinder om du är i början av ditt arbetsliv.

Ansökan ska innehålla:
• CV
• Personligt brev
• Ev. portfolio

Ansökan skickas till: rekrytering.kommunikation@sd.se

Om anställningen:
Arbetsorten är Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning.