Ledig tjänst: Politiskt sakkunnig inom migrationspolitiken.

Vi söker nu en politiskt sakkunnig person inom migrationsområdet. Befattningen innebär att biträda ledamöterna med sakkunskap, politisk utveckling och samordning inom migrationsområdet. I arbetet ingår pm-författande, motionsskrivande, mediebevakning, insändare och debattartiklar.

Du som söker ska ha akademisk examen inom juridik, statsvetenskap eller annan relevant utbildning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara ordningsam och ha en utpräglat god administrativ förmåga. Goda kunskaper i svenska och engelska samt grundläggande datorkunskap är ett krav. Tidigare arbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande.

Placeringsort: Stockholm

Arbetstid: Heltid

Lön: Fast månadslön, individuell lönesättning

Ansökan, innehållande personligt brev, meritförteckning och eventuella referenser, skickas till rekrytering.polsak@sverigedemokraterna.se. Urval och intervjuer sker löpande tills vi hittar rätt person, tillträdesdag enligt överenskommelse. Din ansökan behandlas konfidentiellt och angivna referenser kontaktas inte utan ditt medgivande.

Senast ändrat: 18 maj 2017