Pressassistent sökes

Sverigedemokraterna växer fort och kommer nu att förstärka organisationen kring partiets presstjänst. Som pressassistent är du del i ett lag som ansvarar för partiets mediehantering. Tjänsten är placerad på partiets riksdagskansli i Stockholm. Du kommer att arbeta nära partiets centrala företrädare och till dem knutna samordningsfunktioner.

Arbetsuppgifterna är omväxlande. Tillsammans med ledamöter och politiska sekreterare kommer du att arbeta i projekt där dina uppgifter bland annat kommer vara att utarbeta kommunikativa strategier, producera pressmeddelanden och artiklar samt bistå vid mediekontakter och intervjuer.

Vi söker dig som kan uttrycka dig mycket väl både i tal och i skrift. Det är viktigt att du har förmåga att förstå komplexa skeenden, att snabbt samla information och att omsätta detta i produktion.

Tidigare erfarenhet av presskontakter och kommunikativt arbete är inget krav. Du drivs av en stark vilja att bidra till vår gemensamma framgång och känner att det vore att privilegium att få arbeta med politik på heltid. Du är intelligent och ordningsam med hög integritet och arbetsmoral. Du behöver kunna finna dig i att verka i offentligheten, i ett högt tempo och under stark press. Du delar självfallet Sverigedemokraternas värderingar.

Ansökan, som ska innehålla personligt brev och meritförteckning, skickas till rekrytering.pressassistent@sd.se Märk mejlet med ”Pressassistent” i ämnesraden. Har du frågor om tjänsten skriver du till samma mejl-adress och ange i så fall ”Fråga” i ämnesraden.

Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan således tillsättas innan ansökningstidens slut.

Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. Angivna referenser kommer inte att kontaktas utan ditt godkännande.

Välkommen med din ansökan!