Pressekreterare sökes

Sverigedemokraterna växer fort och kommer nu att förstärka organisationen kring partiets presstjänst. Som pressekreterare är du del i ett lag som ansvarar för partiets mediehantering. Tjänsten är placerad på partiets riksdagskansli i Stockholm. Du kommer att arbeta nära riksdagsgruppen, partiledningen och till dem knutna samordningsfunktioner.

Arbetsuppgifterna är omväxlande. Tillsammans med ledamöter och politiska sekreterare kommer du att arbeta i projekt där dina uppgifter bland annat kommer vara att utarbeta kommunikativa strategier, producera pressmeddelanden och artiklar samt bistå vid mediekontakter och intervjuer.

Vi söker dig som kan uttrycka dig mycket väl både i tal och i skrift. Det är viktigt att du har förmåga att förstå komplexa skeenden, att snabbt samla information och att omsätta detta i produktion.

Du har tidigare erfarenhet av presskontakter och kommunikativt arbete. Du besitter rutin och kompetens men också ödmjukhet inför att arbeta i en organisation som går sin egen väg och som är stolt över att ha lyckats bra trots svåra förutsättningar. Du behöver kunna finna dig i att verka i offentligheten, i ett högt tempo och under stark press. Du delar självfallet Sverigedemokraternas värderingar.

Ansökan, som ska innehålla personligt brev och meritförteckning, skickas till rekrytering.pressekreterare@sd.se  Märk mejlet med ”Pressekreterare” i ämnesraden. Du kan även skicka ytterligare frågor du har om tjänsten till samma adress. Ange i så fall ”Fråga” i ämnesraden.

Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. Angivna referenser kommer inte att kontaktas utan ditt godkännande.

Välkommen med din ansökan!

Senast ändrat: 25 maj 2018