blank

Sverigedemokraterna förstärker organisationen ytterligare i förberedelse för ett regeringsskifte i valet 2022. Partiet utser nu Mattias Bäckström Johansson till den nya rollen som biträdande partisekreterare. Bäckström Johansson kommer i sin roll bland annat att leda arbetet mot, och ansvara för, partiets distriktsorganisationer.

Mattias Bäckström Johansson kommenterar:

– Det är mycket hedrande att få förtroendet från partistyrelsen att axla rollen som biträdande partisekreterare. Jag hoppas att kunna bidra med min breda erfarenhet från drygt tio år som distriktsordförande.

– Det är med tillförsikt jag ser fram emot att lägga i ännu en växel inför valet där vi kan ta ytterligare steg med att utveckla partiorganisationen. Framförallt i den fas vi nu befinner oss i där vi har ett mer väloljat maskineri än någonsin.

Vid övriga frågor eller för mer information, kontakta Sverigedemokraternas pressavdelning på telefonnummer 010 10 19 800 eller per e-post på press@sd.se.

Detta pressmeddelande publicerades ursprungligen