Upprop för folkomröstning!

Sverige står inför en situation utan historisk motsvarighet. Den massiva invandring vi nu ser komma till Sverige är ett direkt resultat av att EU:s yttre gränser har fallit. Läget är just nu så allvarligt att våra system är nära på att bryta samman, och att samhället står inför en välfärdskollaps.

Bostadssituationen i Sverige är akut. Samhället har inte ens möjlighet att erbjuda boende till alla de som redan befinner sig i här, än mindre har samhället möjlighet att erbjuda boende till alla de tiotusentals asylsökande som kommer till Sverige varje vecka. Regeringens lösning är att ockupera lediga lokaler landet runt och att exempelvis göra om skolornas gymnastiksalar till tillfälliga boenden.

Det är dock långt ifrån enbart bostadspolitiken som har nått vägs ände. Kostnaderna kring den massiva invandringen slår mot alla områden. Redan i september avslöjades att 8 av 10 svenska hushåll skulle få försämrade villkor med regeringens budget. Budgeten höll dock inte ens i två veckor efter att den presenterades, och situationen sedan dess har kraftigt förändrats till det sämre.

Trots att det svenska samhället under många år har varit oerhört hårt pressat har inga partier förutom Sverigedemokraterna tagit signalerna på allvar. Istället har regering efter regering ångat på i samma riktning som om himlen vore fri från orosmoln.

Resultatet av den förda politiken har vi kunnat ta del av under lång tid, och för var dag som går kryper verkligheten allt fler närmre. Oroligheterna i landet har eskalerat. Knivdåd, pistolskjutningar, till och med användning av handgranater och bomber är inte längre någon ovanlighet i vissa delar av vårt samhälle.

Arbetslösheten växer. Villkoren för äldre och sjuka blir allt sämre. Resultat i skolan sjunker. Försvaret har tvingats banta till obefintlighet. Resursbristen inom polisen har medfört att mängder av vardagsbrott aldrig klaras upp eller ens utreds. Sjukvårdspersonal går på knäna. Patientsäkerheten riskeras på grund av sjukhusens platsbrist. Människor dör för att välfärden bortprioriteras.

Vanskötseln av vårt land måste få ett slut. Regeringen Löfven, tillsammans med sina stödhjulspartier i Alliansen, har försatt Sverige i ett katastroftillstånd. Nu måste Sverige räddas och folket få säga sitt. Sverigedemokraterna lanserar därför nu ett upprop för att få till stånd en folkomröstning om Sveriges framtid och den förda invandringspolitiken.

Intervju med Sverigedemokraternas gruppledare Mattias Karlsson

Inlägget Upprop för folkomröstning! dök först upp på SD-kuriren.

Senast ändrat: 15 oktober 2015

E-postadressen publiceras inte.