Flyktingpolitik

Partiet för en human politik

Mindre invandring här – mer hjälp till flyktingarna där

Med Sverigedemokraternas flyktingpolitik skulle fler barn få gå i skolan, fler människor på flykt skulle kunna äta sig mätta och fler liv skulle kunna räddas.

Vi vill möjliggöra flyktinghjälp på riktigt genom att skifta fokus mot flyktingländernas närområden där de flesta och mest utsatta flyktingarna finns. Det är inte rimligt att vi i Sverige ska ta emot flest asylsökande i västvärlden med dygnkostnader på tusentals kronor när man kan hjälpa många fler i flyktingarnas närområden.

På grund av de höga kostnaderna för invandringspolitiken plockar regeringen med stöd av Socialdemokraterna varje år miljarder ur biståndsbudgeten för att finansiera massinvandring till Sverige. Sverigedemokraterna är motståndare till detta och förordar en effektiviserad flykting- och biståndspolitik där en extra miljard till FN:s flyktingorgan UNHCR är en viktig del.

Låt oss hjälpa där vi kan göra skillnad! Genom att begränsa invandringen till Sverige och effektivisera biståndspolitiken kan vi stärka välfärden samtidigt som vi hjälper fler flyktingar.