Det här är Sverigedemokraterna

Det brukar sägas att Sverigedemokraterna inte är som andra partier. Det stämmer – och det är inte heller något som vi försöker vara :-)

Vi har hunnit fylla 30 år som parti. Vägen från grundandet till idag har inte varit spikrak. Vi har blivit flitigt granskade och det har faktiskt hänt att vi gjort fel, inte minst under ungdomsåren. Men vi har mognat och lärt oss av våra erfarenheter.

Idag är vi Sveriges snabbast växande folkrörelse, med fler än 30 000 medlemmar över hela landet.

Vi är män och kvinnor, unga och gamla. Vi jobbar i traditionella arbetaryrken på landsbygden och vi är akademiker i storstaden. Många av oss är föräldrar, några driver egna företag, andra studerar och vissa har gått i pension. En stor andel av våra medlemmar och förtroendevalda har utländsk bakgrund. Tillsammans delar vi en oro att Sverige utvecklas i fel riktning, men vi vet att vi kan ändra den riktningen. Tillsammans är vi Sverigedemokraterna.

Vår syn på dagens politiska läge

Vi varnade tidigt, men de andra partierna valde att inte lyssna.

Vi var länge ensamma om att varna för de problem som de andra partierna skapat. Vi varnade för framväxten av utanförskapsområden, ökningen av grova sexualbrott, organiserad brottslighet, människohandel, hedersvåld, religiös extremism och skenande migrationskostnader – samtidigt som välfärden tillåtits haverera.

Vi varnade tidigt, men de andra partierna valde att inte lyssna. För dig som väljare har det inte spelat någon roll vilket block du röstat på – i slutändan har de prioriterat lika fel. För dem var krisen ett faktum först när deras opinionssiffror vek. Socialdemokraterna, med stöd av Alliansen, reagerade genom att lägga över allt ansvar på kommunerna.

Situationen för redan hårt ansatta områden förvärrades och tidigare trygga och välskötta områden drabbades av oroligheter och kraftigt ökade kostnader.

Sverigedemokraterna är idag det enda partiet som på riktigt kan möjliggöra en annan utveckling för Sverige. Till skillnad från alla de andra partierna vågar vi ifrågasätta och vi står på oss även när det blir obekvämt. Vi styrs inte av allianser, fackförbund eller journalister och kan därför göra det vi själva tror är bäst för Sverige. Till skillnad från Socialdemokraterna och Moderaterna ändrar vi inte vår politik bara för att opinionssiffrorna viker. Till skillnad från andra vill vi på riktigt bygga upp ett starkt och tryggt Sverige.

Det har vi gjort sedan förra valet

Mycket har hänt sedan förra valet. Sverigedemokrater i riksdagen, kommuner och landsting har lagt tusentals förslag. Till en början har förslagen förkastats och förlöjligats, senare har de accepterats, kopierats och faktiskt också röstats igenom. Vi har påverkat såväl indirekt som direkt, på riksnivå och på lokal nivå – med goda resultat.

Sedan förra valet har exempelvis straffen för vapenbrott och sexualbrott skärpts, en ny terroristlagstiftning har kommit på plats och försvaret har fått bättre förutsättningar att skydda landet. Detta är några resultat av att Sverigedemokraterna finns i politiken.

Tyvärr har många av våra viktigaste förslag stoppats av de andra partierna. Vi ville exempelvis få till ett totalförbud mot barnäktenskap, men så blev det inte. Regeringen ville i stället fundera vidare. Vi föreslog återkallande av medborgarskap för personer som fått det på felaktiga grunder, till exempel genom att ljuga om sin identitet och ålder. Vi har gjort vad vi kunnat för att utländska våldtäktsmän alltid ska utvisas ur vårt land. I stället för att ha det som idag, då fyra av fem utländska våldtäktsmän som bor i Sverige får stanna kvar.

Vi har också gjort vad vi kunnat för att avsätta den socialdemokratiska regeringen. Sedan 2014 har vi försökt fälla regeringens budget åtta gånger. Vi har vid fem tillfällen försökt avsätta socialdemokratiska ministrar. Tyvärr har Moderaterna och Alliansen på ett eller annat sätt alltid lyckats rädda kvar Socialdemokraterna vid makten. Nu inför valet 9 september kraftsamlar vi rejält för att en gång för alla avsätta denna regering och på riktigt få till den förändring som Sverige behöver.

Så tycker vi

Vill du läsa mer om vad vi tycker? Klicka då på knappen!

Rösta för förändring, på riktigt!

Valet den 9 september är avgörande för Sveriges framtid. Om vi på riktigt ska kunna bryta vårt lands negativa utveckling måste vi börja med att byta makthavare – innan det är för sent. Socialdemokratiska och moderatstyrda regeringar gör i slutändan samma prioriteringar och ger samma resultat.

Vill du ha en annan utveckling för Sverige måste du börja med att rösta på ett annat parti – på ett parti som på riktigt vill bygga ett välmående, sammanhållet Sverige med förnyat självförtroende och framtidstro.

Det partiet är Sverigedemokraterna.