Det är med stor glädje vi kan meddela att en av dom sista pusselbitarna nu verkar vara på plats för det nya handelsområdet väster om Hörby. En bred majoritet i kommunstyrelsen yrkade bifall till förslaget som kommer få sitt avgörande på nästa kommunfullmäktige. Ett beslut som kan ge 30 till 40 nya jobb till Hörby. Men vid samrådet för detaljplan för handelsområdet inkom Trafikverket med synpunkter på trafiksäkerheten och en ny gång och cykelöverfart över väg 13 blev lösningen som jobbats fram av kommunen och godkänts av Trafikverket. För att inte stoppa upp processen avsätter kommunen initialt hela investeringen i väntan på förhandling med Trafikverket om medfinansieringsavtal.
När du besöker en webbplats kan den lagra eller hämta information från din webbläsare, mestadels i form av cookies. Det kan vara information om dig, dina preferenser eller din enhet och används oftast för att webbplatsen ska fungera korrekt. Informationen som samlas in om dig brukar inte kunna användas för att identifiera dig som individ, det kan dock ge dig en mer personlig webbupplevelse. Eftersom vi respekterar din integritet kan du välja att inte tillåta vissa typer av cookies.
Du kan även välja vilken typ av kakor du vill ha genom att klicka på Inställningar.
Läs vår integritetspolicyVälj vilken typ av kakor du vill acceptera. Ditt val kommer att sparas i ett år.
Läs vår integritetspolicyNödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner, såsom sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla och rapportera in information anonymt.
För att vår webbplats ska prestera så bra som möjligt under ditt besök. Om du nekar de här kakorna kommer viss funktionalitet att försvinna från webbplatsen.
Cookies för marknadsföring används för att spåra besökare på webbplatser. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för enskilda användare, och därmed mer värdefull för utgivare och tredjepartsannonsörer.