Vad vi vill

Det här vill vi

Sverigedemokraterna är inte som andra partier. Det är de andra partierna som har gjort att Sverige ser ut som det gör idag. Vi vill motverka den destruktiva utvecklingen som lett till att människor idag tvingas flytta för att de inte har råd att betala elräkningen. Vi vill krossa de gäng som idag sätter skräck i vårt land och skapa en välfärd där människor inte dör i vårdköerna eller på grund av bristande omsorg.

Den som älskar Sverige och vill bryta den samhällsplittrande utvecklingen tycker också som oss. Sverigedemokraterna kommer aldrig nöja sig med att bara göra Sverige bättre – Sverige ska bli bra igen.

Våra viktigaste frågor

Det är mycket som vi vill förändra i det svenska samhället.
Dessa fyra frågor är särskilt viktiga för oss:

Seriös migrationspolitik

Sverige har under en lång tid haft en destruktiv migrationspolitik som lett till segregation, parallellsamhällen och kulturell belastning. Massinvandringen till Sverige av både illegala invandrare, ekonomiska migranter och asylsökanden har förändrat Sverige till det sämre och ligger till grund för många samhällsproblem som vi nu behöver åtgärda.

En avgörande åtgärd är att stoppa all asylinvandring från länder som inte utgör vårt närområde och skärpa reglerna i utlänningslagen till striktast möjliga nivå enligt EU-rätten. Vi vill under överskådlig tid att fler av de som inte har rätt att vara i Sverige lämnar, än som kommer till Sverige.

En riktig välfärd

Socialdemokraterna har brutit samhällskontraktet genom att låta Sveriges välfärd haverera – trots ett av världens högsta skattetryck.

För att komma till bukt med problemen behöver välfärden fler händer och bättre arbetsvillkor. Vi prioriterar Sverige till skillnad från regeringen och kan finansiera storskaliga satsningar genom sänkt bistånd och en hållbar migrationspolitik. Svensk välfärd klarar inte av och ska inte vara tillgänglig för hela världens befolkning och vi anser att svenska medborgare och de som bidrar till välfärden primärt är de som får ta del av den fullt ut.

Trygghet på riktigt

Sverige har idag stora utmaningar med gängkriminalitet, otrygghet och parallellsamhällen. För att vända utvecklingen och återskapa tryggheten krävs det fler poliser med bättre villkor och verktyg. För Sverigedemokraterna är det en självklarhet att brottslingar ska få kännbara straff – inte saft, bullar och straffrabatter.

Billigare bränsle

Höga drivmedelsskatter innebär ingen fördel för klimatet och slår hårt mot alla de som lever med små ekonomiska marginaler, exempelvis barnfamiljer, pensionärer och lantbrukare. I Sverige ligger drivmedelspriserna i överkant internationellt sett vilket är helt orimligt eftersom det skapar ojämlika förhållanden. Sverigedemokraterna kommer verka för att reduktionsplikten ska fortsatt ligga på en låg nivå.

Andra viktiga frågor för oss

Bil och bränsle

Brott och straff